RSS Feed

Differences


ليس كل منا حظه كالاخر يمكن ان نكون متساوين فى اشياء كثيرة ولكن سوف تجد اننا نختلف فى شئ . فدائما يوجد شئ يجعلك تختلف عنى ويوجد شئ يجعلنى اختلف عنك ولو لم نكن مختلفين لكنت اصبحت انا هو انت ....فلا تنتظر منى ان يكون حظى مثل حظك وتفكيرى مثل تفكيرك واحب ما تحب واكره ما تكره ..... لا تنتظر منى ان اكون انا هو انت .

14 الناس الى بتكتب فى الكشكول:

لقد خلقنا الله احرارا يقول...

ايه الفلسفة الجامدة دى
ربنا يكملك بعقلك يابنى

بس انت حد ضايقك ولا ايه الحكاية

شوف حل فى موضوع النت ده وماتغيبش كتير كده

كل سنة وانت طيب

مش عارفة حاسة ان كلامى كله شغل مدرسين

معلش ماتزعلش ماهو انا مش انت

مع تحياتى

مس انعام

لقد خلقنا الله احرارا يقول...

لا وايه كاتب لى العنوان بالعنجليزى
ماشى ياعم المختلف
فهمنا خلاص

osama44 اسامه 44 يقول...

ايه يعم ده
هو اناكنت مصاحب واحد مختلف عنى

سبحان الله له فى ذلك حكم
بس انا على العموم فهمت قصدك
انى التخلف صفه اساسيه فينا
هههههههههههههههه

لقد خلقنا الله احرارا يقول...

كل سنة وانت طيب

well يقول...

لقد خلقنا الله احرار..
كل عام وانتى طيبة الاول
فلسفة ..اممممممممممممم
لا مفيش حد مضايقنى ولا حاجة
الحمد لله مشكلة النت اتحلت
الحمد لله ان انتى مش انا يحسن لو كنتى انا كنتى هتتعبى اوى من الايام
وبعدين انا والله ماكنتش اقصدك بـ ميس انعام
وشكرا على المرور ونورتى الكشكول

well يقول...

لقد خلقنا الله احرار ...

.........نحن نختلف عن الاخرين

safa يقول...

والله كلام موزون من انسان رزين بس يا استاذ ويل انا عايز اقولك انى فى اصحاب حظهم واحد بيقرو بعض توافق غريب بيبقى ما بينهم فى انا شوفت ودول بيبقو اصحاب عمر انت عارف الاصحاب كلو على عيبو ودماغو
طبعا انت فاهم كلامى بس نيس توبيك وربنا يوفقك ما تغبش علينا بنشتاق لمواضيعك الحلوة اخوك وصديقك

well يقول...

اسامة ..
كل عام وانت طيب
على فكرة انا زعلان منك علشان مبتسألش
اسامة بص فى وشوش الناس كله وراه حكاية اصل اختلاف البشر من ربنا ايه خلقنا غير بعضنا علشان نكمل بعض قرب تلاقى نفسك بتبص فى مرايا

well يقول...

لقد خلقنا الله احرار
...
...وانتى طيبة
..
.
...هو فين العدية .

well يقول...

استاذ safa ...

.كلامك صح والدليل على كدة المثل اللى بيقول الطيور على اشكالها تقع ممكن انا وانت نتشابهة فى الافكار وطريقة المعاملة لكن صدقنى فى الحظ هنختلف وفى اتخاذ القرار هنختلف لان كل انسان ليه شخصية خاصة بيه هو وليه ميزة ربنا جعلها لى هو
وكل عام وانت طيب يا طيفا

wella يقول...

لا تنتظر منى ان اكون انا هو انت .

صح والله

كلام موزون

well يقول...

wella...

شكرا على وجودك هنا ونورتى الكشكول
تحياتى

شاب فقرى يقول...

تم قراءة البوست :)
وردى عليه هذكره هنا :
زمان كان عندى مدرس لغة عربية
علمنى الإعتزاز بالنفس والثقة
كان إسمه عبد الخالق
فى مرة كتب الطلبة إسمه عبد الخالق ثروت فى مكان ما
ولما رآه قال هوا ليه عملتوا كدا ؟؟؟
عبد الخالق السباعى أحسن من عبد الخالق ثروت لانه مش أنا :)
هوا يمكن احسن منى تاريخيا وعلميا وماديا وكل حاجة
بس مش انا
ودى علمتنى كتير أوى الكلمة دى :)

ورديت عليك عندى كمان

تحياتى
شاب فقرى

well يقول...

عزيزى شاب فقرى ..
شكرا على الاهتمام وتلبية الدعوة
وبجد نورت الكشكول